Penginapan Apartment muslim Puncak Arabella Percutian Terbaik Di Cameron Highlands 2017

Penginapan Percutian Apartment Muslim Terbaik Di Tawarkan Di Cameron Highlands 2017

 Tidak tahu kemana destinasi untuk berliburan bersama sahabat handai mahupun percutian keluarga?Cameron Highlands menawarkan kawasan pelancongan yang sangat terkenal untuk di kunjungi.

Semestinya banyak tempat menarik yang boleh di kunjungi ketika berada di pusat pelancongan tanah tinggi ini,Dan tidak lengkap jika rancangan percutian anda ke sini tanpa penginapan yang murah tetapi sangat selesa.



Untuk Review kali ini,Kami membawakan kepada anda yang mahu merancang percutian ke cameron highlands untuk menginap di Apartment Di Puncak Arabella,Tanah Rata,khas bagi pelancong muslim untuk menginap di sini,Pada kadar harga yang sangat berpatutan dan di jamin keselesaan anda untuk menginap di sini,Sebelum kita pergi lebih jauh lagi,sedikit perkongsian informasi tentang cameron highlands kami sajikan kepada anda.


puncak arabella apartment



Cameron Highlands merupakan daerah paling kecil di Pahang yang terletak di sudut barat laut negeri ini,Salah satu resort bukit yang paling popular di negara ini, Resort peranginan tanah tinggi ini masih mengekalkan banyak daya tarikan sebuah perkampungan Inggeris.

Walaupun kemajuan yang besar dalam dekad yang lalu telah mengubah landskap kawasan tanah tinggi, ia kekal sebagai destinasi yang popular bagi mereka yang ingin untuk melarikan diri cuaca panas di tanah pamah.

Sebagai domain terutamanya pertanian, anda akan mendapati banyak sayur-sayuran dan buah-buahan ladang bertitik di seluruh tanah tinggi,Cameron Highlands juga adalah pengeluar utama bunga dan teh di Malaysia,anda pasti kagum dengan keindahahan ladang teh yang terbentang luas dan bunga yang cantik berkembang dalam pelbagai warna yang ceria,sudah tentunya pengalaman ini hanya anda akan dapati di Cameron Highlands.

Terletak di Banjaran Titiwangsa pada kira-kira 1500 meter di atas paras laut, suhu di sini boleh jatuh kepada 16 °C atau lebih rendah pada masa-masa tertentu. Cuaca di sini masih di bawah 20-an kebanyakan masa.

Cameron Highlands terdiri daripada 4 perbandaran utama diikuti dengan penempatan yang lebih kecil pada ketinggian yang berbeza. Pekan pertama dari selatan adalah Ringlet,diikuti dengan Tanah Rata, Brinchang, Kea Farm, Tringkap, Kuala Terla dan Kampung Raja.



strawberry farm,cameron highlands


Pasti,Di saat ini anda sudah begitu teruja untuk mengalami percutian terbaik di cameron highlands,Dan kami mengesyorkan kepada anda untuk mendapatkan pakej percutian terbaik denganpenginapan yang murah lagi selesa di 
Apartment Puncak Arabella,Tanah Rata.

Kemudahan Yang di sediakan:

3 bilik 2 bilik air, tingkat 1,2,3,4 DAPUR MASAK ( ceret air , periauk nasi dll ) - WATER HILTER - ASTRO - SOFA - STRIKA - AIS BOX 
Foto Apartmen Puncak Arabella

Ruang Tamu
Ruang Tamu Dan Meja Makan
Ruangan Bilik
Ruangan Bilik
Ruang Bilik


Ruang Dapur
Ruang Dapur


Terdapat banyak tempat menarik di persekitaran cameron highlands yang anda boleh kunjungi,antara yang ada seperti,Plantations teh,Strawberry Farms,Farms sayuran,Galeri Terowong Masa,The Mossy Forest,Lavender Garden,MARDI

Untuk Ke Tempat Menarik : 

4 km ke Ladang Bharat Tea
2 km ke Ladang Sayur Mardi
5 km ke Ladang Kaktus
5 km Pasar Malam Terbesar
2 km Hospital Besar


 Kemudahan Luar di pesekitaran:


Pekan Tanah Rata 
Mini Market 
Dobi 
Kopitiam
Kedai Makan Muslim
Cimb,Maybank,Bsn,Public Bank.

Harga Yang Di Tawarkan 

HARI BIASA :dari RM250.00 - RM270.00 ( 2 hari 1 malam ) chek in pukul 2:00pm , chek out pukul 12:00pm 

HARGA HARI CUTI SEKOLAH/PUBLIC HOLIDAY : Dari RM270.00 Keatas ( perubahan HARGA bergantung pada keadaan, tanpa sebarang notis ) 




Sebagai Tips Merancang percutian ke cameron highlands:

Anda di nasihatkan untuk membuat rancangan awal untuk bercuti ke cameron highlands,Cuba elakkan bercuti pada waktu puncak atau cuti singkat contoh : tahun baru CINA , krismas , depavali . kerana pada  waktu waktu ini, di cameron highland jalan terlalu sesak ( banyak masa teruang di atas jalan )  dan pengunjung semestinya akan menjadi terlalu padat ,SEWA hotel / apartment / homestay akan melambung tinggi,barang-barang  dan makanan pun naik harga,Sebelum bertolak ke sini jika anda memandu dengan kereta,Pastikan kenderaan anda di dalam keadaan yang cukup baik terutama KLAC PLATE / TIMING BELT / BREK SISTEM/ TANGKI AIR,kerana seperti yang anda ketahui,yang anda akan  memandu di kawasan yang  berbukit( cuba belajar teknik memandu/guna gear yg betul di kawasan BERBUKIT )Dan di dalam pemerhatian kami pada musim cut,banyak kenderaan KLAC PLATE TERBAKAR / ENGINE PANAS dan tak dapat berjalan ( mungkin disebabkan klac plate dah lama/ teknik pemanduan/pengunaan gear tak betul dengan tempatnya),jadi sebelum memandu ke sini pastikan anda membuat pemeriksaan yang rapi terhadap kenderaan anda.

Jom Tempah Sekarang Penginapan Apartment Arabella,Tanah Rata Pada harga yang sangat berpatutan dan di jamin keselesaannya.

Hubungi ( SMS/CALL/WASAP ):

 017-9883208